piątek, 2 października 2015

Tu zaszła zmiana...

Trochę to trwało - nieco ponad miesiąc - ale efekt jest zgodny z oczekiwaniami. Aktualny (nie na długo, mam nadzieję...) widok z dachu hydroforni:


Okop w centrum to wykop pod doprowadzenie wody do nowego domu. Ponieważ budżetu zaplanowanego na prace koparkowe nie przekoczyłem, a nawet nie wykonałem - nic nie stoi na przeszkodzie, żebym jutro kupił w Warce rurę wodociągową, przeciągnął ją pod fundamentem hydroforni do środku i wykop zasypał. Dlatego właśnie mam nadzieję, że widok szybko się zmieni...

Na górnym tarasie, po lewej, stanie dom. Na niższym, nachylonym, po prawej - będzie dalszy ciąg ogródka (a zarazem pole rozsączające oczyszczalni ścieków). W środku jest piwnica, którą lepiej widać na kolejnym zdjęciu:


Dom stanie pomiędzy piwnicą a zakończeniem wykopu na wodociąg. Plus minus jeden metr. Koniec końców z GPS nie biegałem, a na tym etapie prac większa dokładność na razie nie ma znaczenia...

Dobra wiadomość jest taka, że WSZĘDZIE na niezbyt dużej głębokości jest tu taka bieluteńka glinka:


Czy da się z niej wypalić porcelanę nie wiem, nie próbowałem. Ale sprzed ponad 6 lat, z czasów, gdy sam operowałem koparką marki "Białoruś", liczne tu wykonując wykopy, pamiętam tę glinkę jako prawdziwą zmorę! Niemały CAT, który dziś się w niecałe cztery godziny z wszystkimi pracami uporał - też się przy niej nieco pocił..!

Wystarczy dokopać się do tej glinki z fundamentami - i pozamiatane, byle tornado nas stąd nie wykurzy!

Robota szła szybko, ale nie da się ukryć:


Wanię przysypało...

A tak na serio - śmieci jest sporo, tu proszę kolekcja znalezisk archeologicznych:


Ale i tak dużo mniej, niż się obawiałem. Jak będzie pod ręką więcej siły roboczej, to się w pół dnia z tym uporamy...

A jaki był dzisiaj piękny wschód słońca..!



Tyle na razie, bo robota goni...

2 komentarze:

  1. My tu w stolicy to se kupujemy taką glinkę w kosmetycznym i robimy maseczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Plany dalekosiężne, ale jak najbardziej realne. Każdy po czasie stwierdza, że wybudowanie własnego domu jest głównym celem w życiu. Jednak trochę własnej przestrzeni na ziemi to coś istotnego dla jednostki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...