wtorek, 19 maja 2015

Chłop górą

Koleżanki z pracy - jak zwykle sympatyczne - gdy im opowiedziałem dziś rano tę przygodę, zgodnie wyraziły przypuszczenie, że nasz ogier zachorował. No bo jak to - żeby chłop babie odmówił..?

Nic z tych rzeczy, Drogie Panie! Jeśli Mirasgul jest chory - to chciałbym chorować tak samo:


Prawda jest taka, że zapanował u nas patriarchat. Oraz purytanizm. Nie ma (jak się, prawdę powiedziawszy, spodziewałem, "trochę" już mój koński babiniec od tej strony znając...), że stare, doświadczone kobyły jeżdżą na młodziku jak chcą i kiedy chcą. Także wtedy, gdy dzieci z tego być żadną miarą nie może! Mając harem z trzech bab, Szef po prostu stosuje zasadę ekonomii sił i nie marnuje ich na błahe przyjemnostki.

Dowód? A proszę bardzo. Przylazło Małe Złe i mówi pokryj mnie, pokryj mnie, pokryj mnie...


Spadaj mała, przecież czuję, że udajesz...


Ale pokryj mnie, pokryj mnie, pokryj mnie...


Nie no, nie jesteś płodna, zjeżdżaj...


(tu wącha to, co Małemu Złemu w trakcie spod ogona po nogach poleciało - żeby nie było niejasności...)

I tak po kolei:


wszystkie zostały zdyskawlifikowane.

Rozumiem chłopa! Wam się wydaje, że nasienie to krasnoludki przynoszą..? To jest poważny wydatek energetyczny! Nie mówiąc już o emocjonalnej inwestycji. O! Jak chcecie bara - bara, to trzeba sobie zasłużyć. Babiniec widać nie zasługiwał...

A miałem te wszystkie opowieści o ogierach rządzących tabunami za patriarchalne mity jakichś leśnych dziadków... Człowiek całe życie się uczy - i głupi umiera... Dobrej nocy Państwu życzę! U nas przeszedł na razie niewielki opad - zdążyłem wsadzić tytoń (ozdobny rzecz jasna...) - i teraz zbiera się na burzę. Pewnie więc zaraz wyłączą mi prąd.

15 komentarzy:

  1. Bardzo pouczający komiks o praktycznym, końskim mizoginizmie.
    Bo dotychczas pokrywanie to mi się tylko z rachunkami kojarzyło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Facet się szanuje, to od razu mizogin, tak..? O kobiecie, która mi odmawia, mimo wszystko nie rozpowiadam, że nienawidzi chłopów...

      Usuń
  2. Jacku, z tego samego powodu nasz ogier juz parę razy usłyszał że straci jaja i pójdzie do zaprzęgu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd założenie, że Ty wiesz lepiej od ogiera, kiedy kobyła jest płodna, a kiedy nie..?

      Usuń
    2. Za kilka dni sie okaze, kto wiedzial lepiej.

      Usuń
    3. W tych sprawach mam pełne zaufanie do naszego ogiera. Wiem, że on wie lepiej. A doświadczenie kilkuletnie mi to potwierdza.

      Usuń
  3. Leniwy. Tyle tylko powiem, z perspektywy drugiej strony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałem mu wpisać do zakresu obowiązków zabawiania dam. Ma je tylko uczynić brzemiennymi...

      Usuń
    2. ale do tego to przecież byle inseminator wystarczy.
      jak dziewczyny mają już tego niby ogiera w stadzie,to chciałyby się trochę zabawić.a on pokazówki odstawia,a a jak przychodzi co do czego,to go głowa boli.
      phi.
      też mi ogier.

      Usuń
    3. No, pokazywałem już na obrazkach, że gdy sam uzna to za stosowne, robi co do niego należy. A że nie jest na każde zawołanie..? Na tym właśnie polega patriarchat. Oraz purytanizm. A on wyznania reformowanego jest, jak by się kto pytał (O Jezus, Maria, jak się ksiądz proboszcz dowie, da mi bobu...). Wychował się w kraju, gdzie nawet w saunie jest wielkie okno - bez firanek czy żaluzji...

      Usuń
    4. A po co to okno? Żeby ich sąsiedzi widzieli, że zdrożnie się w saunie nie zabawiają?

      Usuń
    5. Oryginalnie o to właśnie chodziło. Żeby każdy mógł zobaczyć, że mieszkańcy przykładnie się prowadzą. I dlatego w Skandynawii niemal nigdzie firanek i żaluzji się nie uświadczysz - idziesz ulicą i widzisz jasno oświetlone wnętrza domów. Współcześnie to jednak już chyba bardziej trudny dla nas do zrozumienia kompletny brak pruderii - bo jednak w saunach oryginalnie okien nie bywało...

      Usuń
    6. Inna rzecz, że sąsiadów praktycznie nie ma - kraj może niewielki, ale pusty...

      Usuń
  4. Małe Złe tak się gziło, że aż od tej chcicy okulało. I dziś cały dzień ratowaliśmy biednego, chorego konika - o innych obowiązkach, ma się rozumieć, nie zapominając...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że takie wybiórcze te ogiery są :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...