niedziela, 8 grudnia 2013

Żubry u bizonów!

W sumie - czemu nie..? Czemu nie zrobić, dla Państwa rozrywki i zbudowania zgaduj - zgaduli..? Co prawda, pomysł jest improwizowany, przyszedł mi do głowy w chwili, gdy zacząłem to pisać i nie wiem jeszcze, czy dawać i jakie dawać nagrody. Umówmy się, że nagrody będą, jeśli zagadka okaże się trudna i do jutra wieczór (rano będę zajęty) nikt nie zgadnie, OK? Najwyżej dam wtedy dodatkowe podpowiedzi i wyznaczę nagrodę.

Tak więc - odwieźliśmy nasze dwa żubry (zwane też wielbłądami...) i pierwszy raz (ale na krótko - jutro już mają iść w pole...) stanęły w cywilizowanej stajni. Wyglądają na zagubione, prawda..?


Towarzystwo, w którym będą się obracać, jest oczywiście niezmiernie wyrafinowane, ale też - co widać (a może nie..?), trochę przy naszych metroseksualne przez tę swoją subtelność. Ale - nic straconego! Tuż obok bowiem, znaleźć mogą żubry (zwane też wielbłądami...) godne siebie towarzystwo, w postaci stada autentycznych, hamerykańskich bizonów:


No i teraz zagadka: dokąd wywiozłem Ostowara i Mijana?

Pierwsza podpowiedź: majątek ten po raz pierwszy został skonfiskowany przez władze w Roku Pańskim 1499 - ale, o dziwo, obecnie jest jak najbardziej w rękach prywatnych, prawowitych właścicieli..!

12 komentarzy:

  1. I to by było na tyle, odnośnie "trudnych" konkursów...

    Bizony mnie zdradziły, prawda..?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ponieważ pytanie było strasznie proste to ja dodam utrudnienie, gdzie mieści się stadnina chodowlana?, dla ułatwienia nie są to Kurozwęki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps. ani Mijan ani Ostowar nie przebywają w Kurozwękach

      Usuń
    2. No ciekawe, gdzie jest CHODOWLA prze "ch" - no gdzie ????? plissss....

      Usuń
    3. Tam , gdzie mieszkają rzóbry?

      Usuń
    4. Miłe Panie,
      bardzo mi przykro, że uraziłem Was tym (strasznym, karygodnym, idiotycznym ...) błędem (niestety zauważyłem go dopiero po kliknięciu ENTER). Kometarze były bardzo błyskotliwe. Dziękuję. Ale nie zmienia to faktu, że mimo zrozumienia o co pytam nie dostałem merytorycznej odpowiedzi choć to wymagało tylko kilku kliknięć. Kobiety nikt nie rodzi się polonistą, nieraz dane mu przez Boga są inne zdolności.

      Pozdrawiam
      tko

      Usuń
  3. Mnie natchnęła: "Pierwsza podpowiedź: majątek ten po raz pierwszy został skonfiskowany przez władze w Roku Pańskim 1499 - ale, o dziwo, obecnie jest jak najbardziej w rękach prywatnych, prawowitych właścicieli..!", bo, czy gdzieś jeszcze w Polsze bizony są, czy nie są, to nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  4. No to w końcu gdzie? - Stoi czarno na białym - w Kurozwękach NIE ma koników, o których mowa. No to jeszcze Darłowo z bizonami zostało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częścią Stadniny Koni Kurozwęki jest gospodarstwo hodowlane w pobliskim Kotuszowie. Ale to już, jak się ktoś interesuje, była kwestia dwóch kliknięć, żeby to sprawdzić, więc nie ciągnąłem tematu.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...