poniedziałek, 29 lipca 2013

Z pamiętnika bimbrownika, cz. 11 - wino z jabłek z dodatkiem jarzębiny i tarniny

Wyszedł mi sok jabłkowy. Lepsza Połowa twierdzi, że zostawia "w ogonie" nieprzyjemny posmak goryczy na języku, a nawet - piecze w przełyku. Ja akurat niczego takiego nie zaobserwowałem. Owszem - winko jest orzeźwiające, wytrawne, ot - soczek...

Zdjęć nowych nie robiłem, bo mętne. Lepiej prezentowało się w baniaku:


Z doświadczenia sądzę, że wyklaruje się po tygodniu, góra dwóch. Smak, a nawet moc - mogą się jeszcze poprawić.

Wyszło tego w każdym razie 29 butelek.

A baniak jest już z powrotem napełniony. Nie było wyjścia - nastawiliśmy drożdże i już mocno robiły. Tu, niestety - daje się we znaki nasz brak wystarczającej liczby baniaków..!

Bo wiśnie zdziczałe, które dwa tygodnie temu niedaleko namierzyłem - już spadły lub przez ptaki zostały zjedzone i nic z nich nie zostało. Za to znalazłem rano na Dzikim Zachodzie mnóstwo jeżyn. To jest południowy stok i doszły szybciej niż gdzie indziej - bardzo duże, słodkie, lepkie od soku.

Zbieranie jeżyn, a trzy łubianki na ten baniak poszły - to misiowe zajęcie. Jak niedźwiedź z akademii książąt Radziwiłłów w Smorgoniach, trzeba wysoko podnosić nogi, żeby się w kolczaste zarośla nie zaplątać, tylko deptać je od góry. A i tak - wychodzi człowiek z tego gąszcza cały w kolcach, jakby mu futro niedźwiedzie wyrosło..!

W dodatku do jeżyn, w baniaku znalazło się całkiem sporo mojej krwi. Że jest słodka, jak to wszystkie komarzyce stąd aż do Borów Tucholskich zgodnie zaświadczają - cukru daliśmy aby - aby. Mamy nadzieję, że tym razem będzie jeżynowe - ale nie słodkie jak ulepek. Jak ostatnim razem wyszło...

1 komentarz:

  1. hehe, to jest pierwszy wpis z tych, które czytałem kiedykolwiek, który sprawia, że mam ochotę dalej czytać bloga, ale...

    ... przy tej ocenie zmuszony jestem z pełną stanowczością popełnić co najmniej kilka uchybień z listy błędów poznawczych, wszak temat dotyczy wyrabiania zacnego produktu, co sprawia mi dużo przyjemności.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...