poniedziałek, 19 listopada 2012

Wilno, 2 - 11 listopada 2012, kościół św. św. Piotra i Pawła

Nie to, że nic się nie dzieje - ale czasu i sił brak. Toteż wszystko, do czego dzisiaj jestem zdolny, to obiecane zdjęcia z kościoła świętych Piotra i Pawła w Wilnie. Na mnie to wnętrze działa hipnotycznie. Ilekroś tam bywaliśmy, Lepsza Połowa musiała mnie wyprowadzać, bo traciłem orientację przestrzenną i gubiłem kierunki. Zobaczcie zresztą sami:









I pomyśleć, że gdyby nasze dzieje potoczyły się tak, jak to proponowałem w scenariuszu alternatywnym "Dynastia Sobieskich" na historycy.org - kościół by pewnie istniał, ale czy z takim, hinduskie zgoła wrażenie czyniącem, psychodelicznym tłumem rzeźb i sztukaterii..? Fundator tego dzieła, Michał Kazimierz Pac, robił tam za naczelny Schwarzcharakter, takiego lokalnego Goldstina czy Trockiego - więc nie miałby raczej szansy na dokończenie wystroju wnętrza..!

3 komentarze:

  1. Mnie zachwycił, mogłabym tam zamieszkać. Mam słabość do takich "suto rżniętych" form :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziwię się, że nie mogłeś stamtąd odejść...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...