niedziela, 30 września 2012

Sennie

Po deszczowej nocy konie wykorzystały słoneczny poranek do solidnego wydrzemania się:
Cyknąłem przy okazji jakieś grzybki:
samo zdrowie - nieprawdaż..?
i ani podejrzewałem, że Lepszą Połowę najdzie ochota na grzybobranie - w wyniku czego wyniesiemy (po deszczowej i dość ciepłej nocy, przypominam...) z Wielkiego Padoku, samych tylko borowików, takich jak ten powyżej - czterdzieści, a wszystkich grzybów - cztery kobiałki.

Ponieważ Lepsza Połowa już przy drugiej kobiałce zapowiedziała, że zagoni mnie do obierania tego bogactwa, protestowałem, sabotowałem, opóźniałem i wymigiwałem się jak mogłem - i tylko dzięki temu, kobiałek było zaledwie cztery, a nie na ten przykład - sześć...

Jeśli ta zbrodnicza praktyka ma się powtarzać - to nie mam najmniejszego zamiaru zbierać jakichkolwiek grzybów..! No - są przecież jakieś granice chyba..? Obieranie maślaków (które stanowiły około połowy całego zbioru) do przyjemności nie należy...

A chciałem nazbierać dzikich gruszek na wino - ale już mi przeszło na dzisiaj (a jutro ma padać...).

Na szczęście, niektóre grzyby można tylko podziwiać - nie trzeba zaraz obierać ich ze skórek (a przynajmniej - nie jest to wskazane...):
a jeszcze inne - przestały nas interesować, odkąd 3 lata temu, poczułem się po nich nieszczególnie:
tymczasem, w wielkim świecie, podobno niektórzy się oburzają. Cóż: ponieważ jutro ma padać, to nie będę mógł rżnąć - więc planuję podjechać do Warki, wydrukować CV, pozałatwiać różne drobne sprawunki, spotkać się może z panem Stanisławem, jeśli akurat będzie miał czas - i podjechać do Magnuszewa gdzie, jak mi pod koniec zeszłego tygodnia doniosła Ewa (uprzejmie dziękuję!), szukają personelu do nowo rozbudowanej stacji benzynowej. Życzcie mi powodzenia!

4 komentarze:

  1. konie piękne a grzybów zazdroszczę jeszcze ani jednego w tym roku nie znalazłam..czekam na opieńki..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opieńków mamy tu wiele - ładnych i różnych - ale nie zbieramy: co się z nimi robi, aby uczynić je jadalnymi..?

      Usuń
  2. Witam,

    Poddaje obróbce termicznej.
    Wystarczy obgotować - wodę wylać.
    Niektórzy smażą.

    http://acia1065.blogspot.com/2009/09/opienka-miodowa.html


    Pozdrawiam
    Mark0wy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...