sobota, 30 października 2010

Dziady

W sąsiedniej wsi dzisiaj Dziady. U nas, w Boskiej Woli, były w czwartek. Jaka szkoda, że mnie nie było w domu! Lepsza Połowa się nie zakręciła, a tu się okazuje, że przy okazji pogrzebu, na wódkę trzeba całą wieś bez wyjątku zaprosić. No i właśnie w czwartek był u nas pogrzeb. Dziś też był, ale po sąsiedzku, więc naszych nie dotyczył.

Dowiedziałem się o tym, jak również o wielu innych ważnych w życiu codziennym obyczajach (np. co należy robić żeby szczęśliwie przeprowadzić transakcję zakupu konia - nie jest to takie proste!) dzisiaj, dzięki temu, że posłużyłem za podwodę Marcinowi, który szukał i znalazł kobyłę do wozu w miejsce niezaprzęgalnej Iskierki. Przy okazji zapracowałem 40 kostek słomy na ściółkę dla naszych coraz to chętniej wylegujących się pod wiatą koniowatych.

Jutro rano jedziemy z Radkiem odwieźć jego teściowi kosiarkę do trawy, odwiedzić giełdę w Słomczynie i przywieźć wagę do byków. Już się boję...

I jeszcze jedno! Obiecuję: koniec wpisów o d...e Maryni. Seks jest tak nieistotnym elementem naszego współczesnego życia, że poświęcenie mu aż dwóch wpisów dowodzi jedynie tego, że jestem przewrażliwiony na punkcie nieuzasadnionej krytyki. Od tej pory, nie będę na takową zwracał uwagi i już.

P.S.

Kolegom zaangażowanym w projekt "rok 1913+" polecam ku pamięci sentencję, jaką wygłosił ojciec Marcina, stary gospodarz i stary koniarz, gdy wysłuchał mojej o tym projekcie opowieści: wszystko to pięknie, ale ilu jest takich, co będą woleli z głodu zdechnąć, a robotą przy gnoju się nie zhańbią..?

2 komentarze:

  1. Ja tam babrać się w gównie i kompoście lubię. Zdecydowanie jednak końskim bardziej niż innym. Właśnie kończę wpis o azocie w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. @Panie Wojciechu

    Koński nawóz całkiem spokojnie i bez wstrętu można brać do ręki - i wcale nie mam potem poczucia, że mi się ta ręka pobrudziła!

    Ale i tak wielkie tłumy są takich, którzy na samą myśl o równie niehigienicznym zachowaniu padną na zawał!

    A jeszcze większe - takich, którzy się żadną pracą nigdy nie zhańbili i zhańbić nie mają zamiaru, cokolwiek by się na świecie nie działo...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...