wtorek, 27 kwietnia 2010

Bohaterki

Zapytałem przed chwilą krasawice na padoku, czy czują się jak bohaterki pracy socjalistycznej..? Odpowiedziało mi pełne konsternacji milczenie. Dopiero kiedy się odwróciłem do swoich zajęć, z piersi Melesugun wyrwało się głębokie westchnienie. Dziewczyny, choć od pokoleń w Sowieckim Sojuzie chowane dobrze wiedzą, że szlachetny koń tak pasuje do socjalizmu, jak kwiatek do kożucha. I że miałyby o wiele więcej krewnych i przyjaciół własnej rasy, gdyby nie miniony ustrój powszechnej szczęśliwości…

Dalii wlkp, która ma mazurskie pochodzenie, jest więc właściwie wychowanką pruskich junkrów, nawet i pytać o takie rzeczy nie wypada! Podobnie jak małopolskiego Glusia, po którym od razu widać, że hrabia. Oczywiście: galicyjski!

Tym niemniej, całe stado pracowało po stachanowsku. Przekraczając wszystkie normy. Dzięki czemu do „uzbrojenia“ we wsad nawozowy zostało mi góra 50 dołków: a myślałem, że i trzech dni zbierania pozostałości z padoku nie starczy! Fakt faktem: ostatnie dołki są trochę… płytkie..? Dobrze mi się kopało tylko te pierwsze 120, póki był piasek i górka. Niżej, gdzie zaczęła się glina i kamienie, tempo mi spadło tak drastycznie, że dopiero dziś koło południa skończyłem. Ale jest: wykopane. Tylko czekać aż kurier krzaczory przywiezie…



Wybaczcie Państwo, ale nic poważnego dzisiaj nie napiszę. Upiłem się. Po raz pierwszy od..? Hmm..? Zjazdu szkolnego w Neustadt? To będzie dobrze ponad rok. Ale co zrobić? Tak mnie plecy bolą po tych 320 dołkach, że musiałem się znieczulić. Miałem po tym wszystkim jeszcze dość sił, żeby na lonżowniku poganiać Osman Guli i Dalię (Melesugun poganiała Lepsza Połowa, skądinąd chora: zaraził mnie w niedzielę przeziębiony Radek, kopiąc dołki wyzdrowiałem, ale za to przeniosło się dalej…). No i żeby inkryminowany wsad nawozowy zebrać i dołki weń uzbroić. Więcej dzisiaj, wybaczcie Państwo, nie zdziałam… Ciekaw jestem, co będzie jutro? A tu kowal umówiony, no i pewnie właśnie jutro krzaczory przyjadą…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...