czwartek, 3 grudnia 2009

Remanent nr 1

Dzień po ustaleniu planów na najbliższą przyszłość, ich wykonanie przedstawia się następująco:

Drewno nacięte jeszcze w poprzednim tygodniu porąbane. Fakt, że w większości przez Lepszą Połowę mnie, ja tylko wczoraj same najgrubsze sztuki sprawiłem. Jest go więcej niż pierwotnieplanowałem, bo Radek w trakcie wyrównywania terenu wyrwał nam jedną zgrzybiałą wierzbę. Palimy nią już drugi dzień, ale mam wątpliwości, czy aby na pewno proces spalania drewna wierzbowego to reakcja egzotermiczna..? Bo koza gaśnie, jak jej tego za dużo dać, pali się tylko zmieszane z brzozą...
Strych prawie że ocieplony. Obiłem listewkami całą ścianę szczytową wschodnią i połowę zachodniej.

Wytyczyliśmy jedną krótszą ścianę zimowego padoku (będzie miała 37,2 m długości). Teoretycznie mógłbym jutro wypożyczyć betoniarkę, ale zastanawiam się co mi to da, jak wmuruję 12 słupków? W sobotę betoniarka będzie zajęta. Wmurujemy zatem pewnie dopiero w przyszłym tygodniu. I tak, trzeba by jeszcze piasku przywieźć (dziś kupiłem 10 worków cementu, pewnie nie starczy, ale nie chciałem obciążać samochodu zbytnio). Oraz, jak już będzie wypożyczona dwukółka, wywieźć w cholerę przegniłe niby-siano, któreśmy tak pracowicie cały sierpień ręcznie zbierali i zwozili (Radek ściął w czerwcu trawę z części naszego większego padoku i... zostawił ją, a że nie wszędzie nowa była w stanie się przedrzeć przez ten dywan, tośmy to grabelkami zbierali...).

Robi się zimno, więc jeśli nawet wykopane dołki będą musiały kilka dni postać, nie powinny się nadto osypywać.

Kupiliśmy też piankę izolacyjną, uszczelnimy jutro ścianę przy przyłączu prądu.

Takoż dałem naostrzyć łańcuch piły, będzie można jeszcze trochę krzaczorów wyciąć.

Intelektualnie nic nie zrobiłem, byłem zbyt zmęczony. Jak patrzę na ten rachunek sumienia, to zupełnie nie wiem - czym właściwie..? A prawda! Wylonżowałem dziś Osman Guli: dziewczynka po czterech miesiącach ciężkiej pracy, włożonej w jej wychowanie przez Lepszą Połowę mnie, zmieniła się zasadniczo. I wygląda o wiele lepiej, nabrała mięśni i dojrzała, i rusza się wydajniej i piękniej.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...